365 dagen retourbeleid - we stellen geen vragen!
Verzending 4 € - Gratis verzending vanaf 49 €
- Bekijk opties
078 48 28 44 - (werkdagen van 09.00 - 17.00 uur)
Harde of zachte geschenken? We gebruikten een EEG-scanner om de hersenen van onze mannelijke proefpersonen te analyseren om na te gaan of er een verschil is tussen wat mannen zeggen, en wat ze echt denken. Bekijk de video om de resultaten te ontdekken!
Het onderzoek dat werd uitgevoerd is van kwalitatieve aard, om uit te zoeken of, als mannen iets beweren, hun hersenactiviteit wel in lijn ligt met wat ze zeggen. Uit zulk kwalitatief onderzoek kunnen geen concrete conclusies getrokken worden. We wilden enkel uitzoeken of als mannen beweren dat ze iets het leukst vinden, dit ook overeenkomt met de gevoelens die ze hierbij hebben. Hoewel de deelnemers uit verschillende landen komen met een andere culturele achtergrond, hebben we ervoor gekozen dit tijdens het onderzoek te negeren.
De focus lag op het feit dat mensen vaak iets beweren, maar dat dit niet altijd overeenkomt met hun gevoelens. De deelnemers waren tussen 22 en 34 jaar oud en allemaal van het mannelijke geslacht. Ze kregen allemaal dezelfde vragen voorgeschoteld. Om te voorkomen dat de volgorde waarin ze een bepaald geschenk kregen, de resultaten zou beïnvloeden, gaven we 5 deelnemers het harde geschenk eerst, en de andere 4 het zachte geschenk eerst. De ondervraging vond plaats in een kamer met zo weinig mogelijk externe stimuli, om te voorkomen dat dezen de resultaten zouden beïnvloeden.
In de kamer stonden 3 camera's, 6 lampen en 3 microfoons. We zijn ons ervan bewust dat een omgeving als deze mogelijk de resultaten zou kunnen beïnvloeden. Bij een dergelijke test waarbij er gefilmd wordt, en het resultaat voor entertainment gebruikt wordt, bestaat altijd een risico dat externe stimuli invloed hebben op de uitkomst.
We namen de test op met de software van Emotiv EmotivPRO. We waren ons ervan bewust dat we niet over genoeg kennis beschikten om zelf de resultaten te interpreteren. Daarom gebruikten we een applicatie, MyEmotiv, die alle gegevens interpreteert en op een eenvoudige manier weergeeft. Lees hier meer over de software.
De belangrijkste tools die gebruikt worden bij neuromarketingonderzoek zijn:
Gezichtsuitdrukking: het menselijk gezicht kan een grote variëteit aan emotionele staten vertonen. Gezichtsuitdrukkingen kunnen in 2 categorieën verdeeld worden. 1) observeerbare veranderingen in gezichtsuitdrukking (lachen, fronsen, enz.) 2) niet-observeerbare micro-uitdrukkingen (microcontracties in de spieren in het gezicht die geassocieerd worden met positieve of negatieve emoties).
Eye Tracking: Het meten van oogbewegingen en de verwijding van pupillen wanneer een persoon wordt blootgesteld aan bepaalde stimuli. Eye-tracking kan zowel als een zelfstandig hulpmiddel of als een aanvulling op andere hulpmiddelen worden gebruikt.
Electrodermale activiteit: Het meten van de transpiratie op de huid. Meestal wordt electrodermale activiteit gemeten op de vingers.
Ademhaling en hartslag: Het ritme waarop mensen ademhalen en hun hartslag hangen samen met hun emotionele staat. De hartslag vertraagt wanneer de aandacht toeneemt. Snelle en diepe ademhaling wordt geassocieerd met opwinding.
Functionele magnetische resonantie-beeldvorming (fMRI): Voornamelijk gebruikt door academische onderzoekers vanwege de nauwkeurige, grafische monitoring van de hersenen. Deze technologie meet het hemoglobine in het bloed in de hersenen waardoor activiteit in de verschillende gebieden kan opgevolgd worden. fMRI machines zijn vrij duur en worden meestal gebruikt in ziekenhuizen en bij grote onderzoeksprogramma's.
Electroencephalografie (EEG): Waarschijnlijk de populairste neuromarketingtechnologie vanwege de relatief lage kosten (vergeleken met fMRI en Eye-tracking).
--ACORDION-E--
Een horloge, gemaakt voor avontuur
De Ryka is gemaakt om te blijven. Gemaakt om jou op al je avonturen bij te benen. En het was toeval dat hij ook nog mooi...
Jewellery so hot it's melting
Chirurgisch roestvrij stalen sieraden geïnspireerd door de schoonheid van smeltende was.
Leef snel
Horloges geïnspireerd door racen. Het is alleen gevaarlijk als je niet weet wat je doet.
For all your adventures
Licht van gewicht en betrouwbaar, comfortabel als je beweegt. Scout is gemaakt om te ontdekken.
Een unieke wijzerplaat op elk horloge
Natuurlijk paarlemoer geeft elke wijzerplaat een verschillend patroon, waardoor jouw horloge altijd uniek is.
Remember death – Memento Mori
Niets stimuleert ons beter om in het moment te leven, dan een herinnering aan het onvermijdelijke levenseinde.
The Best Got Better
Ons meest populaire horloge heeft net een beetje een facelift gehad, gebaseerd op feedback van onze klanten. We presente...
Autohandschoenen van echt schaapsleer
Autohandschoenen verstevigen je grip op het stuur waardoor je betere controle hebt. Ze zijn bovendien geschikt voor het...
Het makkelijkst leesbare skelethorloge dat er is
Geniet van de hypnotische dans van het open uurwerk zonder dat je de tijd uit het oog verliest.
Trending Accessoires voor Mannen Dit Jaar
We nemen een kijkje bij de laatste trends in mannenaccessoires.
Wat jouw vingers betekenen
Er is een oerwoud aan info beschikbaar over aan welke vingers je ringen kunt dragen. Hier is een gids.
Wat zijn automatische mechanische horloges
Alles wat je weten moet over een van de belangrijkste uitvindingen van de mens, op één plaats.
Hoe we het Ryka-horloge hebben ontworpen
We ontwierpen de Ryka om sterk en praktisch te zijn. Dat het er ook nog prachtig uitziet was een ongelukje.
Hoe we de Memento Mori-collectie hebben ontworpen
We ontwierpen Memento Mori als een statement-stuk - een herinnering om het leven ten volle te leven. Er voegen zich nu m...
Hoe we de Dante-collectie hebben ontworpen
Perfectie komt stapsgewijs. Lees hier waardoor de Dante-collectie werd geïnspireerd en krijg een inkijkje in de komende...
De Ultieme Gids voor Accessoires voor Mannen
Jouw 'one-stop' voor informatie over alle mannenaccessoires. Of in ieder geval... bijna alle.
Verlovingsringen voor mannen - Jouw ultieme gids
Van het waarom tot de hoe tot de welke, leer alles wat je moet weten over verlovingsringen voor
Kettingen in laagjes - De Ultieme Gids voor Mannen
Het dragen van kettingen in meerdere laagjes is een superkrachtige stijl. Lees hier over subtiliteit en hoe je overdrijv...